%da%85%d9%be%d9%87

بت شکن او بت فروش / ( ارواښاد ډاکټر ذبيح الله شرر)

08.12.2009 17:03

  تاريخ لۀ هيچا سره ظلم نۀ کوي ، کۀ پۀ کومه تاريخي مرحله کې د چا حق تر پښو لاندې شوی وي ، وي به ، خو د تل لپاره تاريخ د چا پۀ حق سترګې نۀ پټوي ، نۀ د تل لپاره د چا شرمنامې پټوي ، چا ته پۀ خپل ژوند کې او چا ته لۀ هغۀ وروسته خپله آئينه پۀ مخ کې نيسي او خپله اصلي او حقيقي څېره ورته ښيي . هغۀ چا چې دنيا له لته ورکړې او دين غيرت يې غوره ګڼلی ، پۀ اصطلاح ټنګه سری نۀ ؤ او چې د پيسو او د کيسو د ګټلو خبره به شوه ، نو پښتون به کيسې ګټلې او هندو به پيسې .

دغه شان خلک تل د تاريخ پۀ زرينو پاڼو کې ليکل شوي دي ، د هغوی يواځنی کمال دا ؤ چې د دنيا او مافيها لۀ غلامۍ نه يې ځان خلاص کړی ؤ خپل ځانونه يې لۀ دې جګ او پورته ګڼل چې د دوه ورځې دنيا پۀ خدمت کې دې وګومارل شي . ددغو شاه زلمو لۀ ډلې نه يو هم سلطان محمود غزنوي دی چې پۀ بت شکن مشهور دی . چې څوک پۀ تاريخ کې د بت شکن نوم يادوي ، نو خامخا به يې مقصد غزنوي وي او د همدغه يو بت شکن برکت دی چې نن پۀ هندي نيمه وچه کې پۀ سوونه، ميليونه مسلمانان ژوند او د موجوديت احساس کوي . تاسې ټولو ته به معلومه وي چې کله بت شکن په هند باندې  د اوولسم ځل لۀ پاره  ور وخوت او خدای (ج) ورته د سومنات دروازې پرانستلې او محمود د سومنات د لوی بت پۀ ورمېږ پښه کېښوده ، نو د غوا بنده ګان ورته راټول شول چې دا بګوان مو مۀ ماتوه!! چې څومره پيسې او دنيا غواړې هغومره به درته مونږ درکړو ، مګر " بې بګوانه کوه مومه " . او محمود پۀ فکر کې شو، هغۀ بايد پۀ دې تاريخي شېبو کې پرېکړه کړې وای چې پۀ تاريخ کې کوم نوم پرېږدي ، بت شکن کۀ بت فروش؟ د لرې او بري لږ ساعت وي او خدای (ج) د محمود پۀ برخه  د بت شکن افتخار ليکلی ؤ ، لۀ محمود بت شکن نيولې  تر احمد شاه بابا  پورې چې څومره شاه زلمو پۀ هند تاړاکونه کړي د همدغې بت شکنۍ جذبې به ورسره مل وې ، ګنې پۀ هغۀ وخت کې هم هندوان همدومره لۀ مونږ ډېر ؤ، څومره چې نن دي، مګر نن زمونږ د بت شکنۍ چذبې پۀ بت فروشۍ بدلې شوي دي ، د بت شکن بچي پۀ بت فروشۍ اخته دي ، هغۀ به د تورې پۀ خرپ ژوند کاوهاو مونږ اوس ايله د بتانو پۀ خرڅولو ځان ته د روزۍ ګټلو وسيلې ګورو. لۀ کابل او جلال آباد نه ورغلي هنداونو به هلته پۀ ډهلي کي ويلي وي چې نور مۀ وېرېږئ ، د بت شکن زامن بت فروشان شوي دي ، ځکه خو لاله ګان پۀ بابري جومات وروختل ، پۀ فلسطين کې يهودو د خيبر بدل واخيست او پۀ بوسنيا کې د عثماني ترکانو د فتحې د سرلوړۍ جنډې ، صربانو تر پښو لاندې کړې .

مونږ به نور ګرمول چې وطن يې خرڅ کړ خو چې پۀ خپله مو ورته دمه سازه شوه نو پۀ نور څۀ خو يې لا څۀ کوې چې پۀ بتانو پسې مو هم د ځمکې تل وکوت او هغه قوم چې بايد پۀ تاريخ کې د روس شکن پۀ نوم ثبت شوی وای اوس يې څوک د کباړي او څوک يې د بت فروش پۀ نوم يادوي . خدای (ج) خبر چې دا د کوم سامري د جادو اثر دی چې مونږ لۀ يوې مخې دې خوسي ( دنيا)  ته پۀ سجده يو . هلته مو د روسانو امپراطوري دړې وړې کړه او دلته پۀ يو وزارت دفاع نۀ جوړيږو او چې څوک لۀ دغې لانجې نه لږ لرې وينو ، هغوی بيا د بت شکن محمود پۀ تاريخ خروارونه  خاورې واړولې ، وګورو چې لۀ بت فروش وروسته به مونږ ته کوم تجارت ګټور وبريښي ځکه چې د کباړ هغه خو، لکه  چې بې خونده شوی  او چې آهن ربا پۀ لاس ورپسې وګرځي نو هم به د يو نيم ميليون شاه زلمو د قربانيو يادګاري نښې پيدا نۀ کړي ، بت فروشانو لا مخکې د ټانګ فروشانو (کباړيانو) افتخار ترلاسه کړی دی .

mashal 04.02.2010 13:13

khu chee kum Punjabyan da dagha bott khapu ta halaeda bea chee Mahmod hagha Pujabyan khalas kar da Hendano la zalum na nu bea tarekh shahid dae chee hagho Punjabyano sa zalum wako da Afghan melat sara, aw da bott shikan pachyano na ye kabaryan jor ka, Da Russ(Russia) da matedolo paln hum da dagho ishan faramush Punjabyno wa, Chee wael bae(jahad e Afghan defa e Pakistan) aw huma dase wosho. Mung khu hes kala khpal doshman aw dos ke fark wana ka, aw munafiq mu sene ta ra nezdae ka, khapal watan aw iman doara mu taba ka.nor musalman malkono khalko sara da marasty kawalo mana da na wee che khpal watan aw iman taba kae. Zamun Jahad sanga doe Punjabyano taba ka, za mung shakule mashoman da doe pa sarakono saghazona tora we, zamnga paghle da doe motarono na da khalko na khaeratona ra tola wee, Da da bott shikan bachyano sa ra domara zulam?

ټولې تبصرې

ستاسو تبصره


لطفاً لاندې افغانستان په انګليسي تورو وليکئ.
ښۀ راغلاست! سيدجمال الدين فاطمي (څپې) ته ستاسو د راتګ هر کلی کوي .څپه په خپلو ليکنو، وړانديزونو، نيوکو او همکاريو لا ښکلې کړئ . مننه . همدارنګه يادونه کوو چې د ټولو خپرېدونکو موادو حقوق لۀ (څپې) سره خوندي دي، د متن کاپي کول د سرچينې په يادولو سره جواز لري.